.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حذف سوخت ارزان از اول بهمن ماه

محمد رویانیان، رییس ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از پایان عرضه گازوئیل 165 ریالی و بنزین 100 تومانی از اول بهمن خبر داد و گفت بنزین 100 تومانی فقط برای ذخیره‌های موجود در کارت‌های سوخت است و دیگر سهمیه بنزین 100 تومانی و گازوئیل 165 ریالی اعلام نمی‌شود؛ رویانیان همچنین از تخصیص یک سهمیه 60 لیتری بنزین 400 تومانی برای بهمن ماه خبر داد و در عین حال تاکید کرد که سهمیه بنزین 400 تومانی که برای دی‌ماه اعلام شده است، در کارت‌ها باقی می‌ماند و نمی‌سوزد. وی گفت: مالکان خودروهایی که هر میزان از سهمیه بنزین 400 تومانی دی‌ماه و بنزین 100 تومانی دی‌ماه و قبل از آن در کارت‌های سوختشان باشد به دوره بعد با همان قیمت قبلی منتقل می‌شود و از بین نمی‌رود. رویانیان در شرایطی از حذف سوخت ارزان از چرخه توزیع خبر داده است که قانون یارانه‌ها از اول دی‌ماه به مرحله اجرایی رسید؛ اما دولت برای کنترل بازار یک سهمیه حمایتی 50 لیتری بنزین 100 تومانی را در نظر گرفت که این سهمیه برای ماه بهمن حذف شده است.

رويانيان در كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد
حذف سوخت ارزان از ابتداي بهمن
60 ليتر بنزين 400 توماني براي بهمن
قطع سهميه گازوئيل 165 ريالي از ابتداي بهمن
سهميه جديد بنزين 100 توماني نداريم
دنیای‌اقتصاد – زهرا واعظ: رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در تازه‌ترین اظهارات خود از حذف سهمیه حمایتی بنزین 100 تومانی و نیز گازوئیل 165 ریالی در بهمن ماه خبر داد و در عین حال گفت 60 ليتر بنزين سهميه‌اي به نرخ 400 تومان از ساعت 24 روز 30 دي ماه در كارت‌هاي سوخت خودروهای شخصی شارژ خواهد شد. به گفته رویانیان براساس آخرين تصميمات اتخاذ شده سهميه بنزين خودروها در بهمن ماه همانند آذرماه با اندكي تغيير بوده، اما نرخ آن 400 تومان محاسبه مي‌شود. وی دیروز در یک نشست خبری همچنین بدون اینکه به میزان دقیق سهمیه گازوئیل خودروها اشاره کند، گفت که این سهم متناسب با میزان پیمایش، عملکرد و مصرف گازوئیل خودروها در 9 ماهه نخست سال جاری محاسبه شده است و تا پایان سال به این شکل ادامه خواهد یافت.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در ادامه درباره سهمیه‌های خودروهای عمومی افزود: بر اين اساس،
سهميه خودروهاي شخصي 60 ليتر، تاكسي‌هاي بنزين سوز شهري 500 ليتر، تاكسي‌هاي بنزين سوز برون شهري 750 ليتر، تاكسي‌هاي دوگانه سوز درون شهري 300 ليتر، تاكسي‌هاي دوگانه سوز برون شهري 500 ليتر، آژانس‌ها و مسافربرهاي شخصي چه دوگانه سوز و چه بنزيني 300 ليتر، وانت بارهاي نوع يك 200 ليتر، وانت بارهاي نوع 2نیز 400 ليتر و موتورسيكلت‌ها 25 ليتر تعيين شده است. رویانیان با اشاره به اينكه سهميه بنزين حمايتي در بهمن ماه به خودروها داده نمي‌شود، تصريح كرد: در عين حال بنزين 100 توماني موجود در كارت‌هاي سوخت به قوت خود باقي است و شهروندان مي‌توانند از اين سهميه بنزين كماكان استفاده كنند. به گفته وی حدود یک میلیارد لیتر بنزین هنوز در کارت‌های سوخت به صورت ذخیره باقی مانده است.
قطع سهميه گازوئيل 165 ريالي از ابتداي بهمن
رويانيان در ابتداي مصاحبه از قطع سهميه گازوئيل 165 ريالي از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: بر‌اساس تمهيدات انديشيده شده، از ابتداي بهمن ماه گزینه گازوئيل 165 ريالي در سامانه هوشمند حذف خواهد شد و لذا دارندگان خودروهاي ديزلي كه هنوز گازوئيل 165 ريالي در كارت‌هاي سوخت خود دارند، تنها تا پایان بهمن ماه مهلت دارند تا از اين گازوئيل استفاده كنند، چرا كه در غير اين صورت اين سهميه آنها ابطال مي‌شود. به گفته وی ازابتداي بهمن ماه نرخ اول گازوئيل150 تومان و نرخ دوم 350 تومان است که در سراسر كشور براي حمل و نقل بار و مسافر استفاده مي‌شود.
کف و سقف سهمیه گازوئیل
رویانیان در ادامه بدون اینکه رقم دقیقی از میزان سهمیه گازوئیل خودروها اعلام کند، افزود: برای این منظور متوسط مصرف 9 ماه گذشته خودروها محاسبه شده و به صورت سهمیه روزانه در کارت سوخت آنها واریز خواهد شد. وی در توضیح بیشتر این مطلب اضافه کرد: اما هر خودرو در صورت نیاز به سوخت بیشتر مجاز خواهد بود تا سقف 3 برابر سهمیه روزانه به نرخ 150 تومان گازوئیل دریافت کند.
زمانی که خبرنگاران از وی میزان دقیق سهمیه‌ها را خواستار شدند، رویانیان در پاسخ گفت که خودروهاي ديزلي در كشور به 20 كلاس تقسيم‌بندي می‌شوند و سهميه برای همه آنها تعيين شده است، اما از نظر حرفه‌ای و منطقی امکان اعلام رقم سهمیه‌ها وجود ندارد.
وی البته در بخش دیگری از سخنان خود كف سهميه گازوئيل بر‌اساس سنجش 9 ماهه مصرف خودروها را 30 ليتر و سقف آن را 250 ليتر عنوان کرد و افزود: تمهيداتي انديشيده شده كه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر در يك روز بتوانند تا سه برابر نيز از اين سهميه استفاده كنند. رويانيان تصريح كرد: در عين حال با اتمام سقف سهميه تعيين شده گازوئيل خودروها، رانندگان اين دسته از وسايط نقليه عمومي بايد گازوئيل 350 توماني مصرف كنند.
انسداد موقت كارت سوخت خودروهای متخلف
وي با تاكيد بر اينكه ميزان مصرف مورد نياز كاميون‌ها و اتوبوس‌ها در اختيار آنها قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به پايش هفتگي كاميون‌ها و خودروهاي برون‌شهري و درون شهری كه از سوي ستاد و مسوولان ذي‌ربط انجام خواهد گرفت، با خودروهايی كه از باك خود گازوئيل تخليه كنند، برخورد خواهد شد و كارت سوخت آنها متوقف مي‌شود. رويانيان در توضیح بیشتر افزود: اگر اتوبوس يا كاميوني از گازوئيل تخصيصي براي بخش حمل و نقل در ساير بخش‌ها استفاده كند، كارت سوختش به صورت موقت شارژ نشده و کارت وی به صورت موقت مسدود خواهد شد.
ارائه جدول سقف مصرف گازوئیل به وزارت نفت
وي با بيان اينكه براي مصرف گازوئيل سقفي تعيين كرده‌ايم و اين سقف را به وزارت نفت اعلام كرده‌ايم، افزود: هر خودرو گازوئیلی در کشور از نظر ما و سامانه هوشمند سوخت دارای سقف مصرف روزانه و ماهانه است كه اين سقف براي كار كردن خودروها كافي است و بیشتر از آن نمی تواند مصرف کند. به گفته وی، حداکثر پیمایش جاده و اتوبوس در روز مشخص شده و به طور مثال سهم روزانه یک اتوبوس در روز 40 لیتر است، اما اجازه دارد تا 100 لیتر در روز از گازوئیل استفاده کند؛ چرا كه ممكن است چند روز در ماه بيكار باشد و چند روز مستمرا كار كند. وي اضافه كرد: در جدولي سهميه روزانه هر خودرو را مشخص كرده‌ايم كه هر روز تا سه برابر اين سهميه را خودروها مي‌توانند برداشت كنند اما ميزان سهميه در طول ماه ثابت است.
ممنوعیت عرضه گازوئیل با کارت سوخت دیگر
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در ادامه با اشاره به تمهیداتی برای جلوگیری از سوء استفاده گفت: بر اين اساس، عرضه گازوئيل با كارت ساير خودروها از سوی جايگاه‌داران ممنوع بوده و جايگاه‌داران حق ندارند از كارت در اختيار خود براي مصارف غير از حمل‌ونقل استفاده كنند كه بر اين اساس در صورت مشاهده، جايگاه‌داران متخلف ضمن معرفي به تعزيرات حكومتي به 5 برابر قيمت بين‌المللي گازوئيل جريمه مي‌شوند.وي توضيح داد: سقف برداشت روزانه گازوئيل به گونه‌اي طراحي شده كه هر خودرو با حداكثر پيمايش ممكن بتواند گازوئيل دريافت كند.
ممنوعيت استفاده از باك‌هاي اضافه
وي با بيان اينكه براي جلوگيري از خروج گازوئيل از چرخه حمل و نقل چند راهكار انديشيده‌ايم، گفت: در مرحله نخست از صاحبان خودرو و جايگاهداران خواسته‌ايم كه اخلاقا، شرعا و قانونا چنين نكنند؛ اما اگر گزارشي مبني بر تخليه غيرمجاز از باك برای مصارف غیر حمل و نقل دريافت كنيم كارت سوخت آن خودرو بلوکه شده و به طور موقت مسدود می‌شود. به گفته رويانيان، عرضه غيرمجاز به معني عرضه گازوئيل براي مصارف غير حمل و نقل، استفاده غيرقانوني از كارت جايگاه‌دار و استفاده از كارت سوخت خودرويي براي خودروي ديگر می‌شود. وي يكي از ديگر موارد ممنوعيت را استفاده از باك‌هاي غيراستاندارد و اضافه براي خودروهاي گازوئيل‌‌سوز دانست و گفت: از جايگاه‌داران خواسته‌ايم در اين خصوص شماره خودروها را گزارش دهند چنانكه 4 سال پيش نيز برخورد گسترده‌اي با باك‌هاي غيرمجاز انجام شد.
گازوئیل 350 تومانی برای خودروهاي ترانزیتی
رويانيان در پاسخ به دنیای‌اقتصاد درباره اینکه مصرف‌کنندگان گازوئیل 350 تومانی چه گروه‌هایی هستند، گفت: جایگاه‌داران دارای کارت‌های سوخت گازوئیل 350 تومانی هستند که بر این اساس خودروهاي گازوئيلي ترانزيتي بر‌اساس تمهيدات انديشيده شده، اولین مشتریان آنها بوده و بايد از گازوئيل 350 توماني استفاده كنند. وی در عین حال اضافه کرد: براي برخي مصارف صنعتي و همچنین برخی مصارف بيش از سهمیه چه در بخش خانگي، صنعتي و حمل و نقل هم گازوئيل 350 توماني در نظر گرفته شده است.
كارت هوشمند CNG از سال 90
رويانيان در خصوص حمايت دولت از حمل و نقل عمومي در كلانشهرها خصوصا شهرداري تهران گفت: دولت مابه‌التفاوت قيمت سوخت گازوئيل و CNG خودروها را پرداخت مي‌كند كه در اين خصوص اين پرداخت‌ها آغاز شده، اما ممكن است، مقداري تاخير داشته باشد. وي همچنين افزود: در بحث قطار و هواپيما نيز دستگاه‌هاي حمايتي ديده شده تا افزايش قيمتي همانند اتوبوس و مترو نداشته باشيم.
وي در خصوص استفاده از گاز CNG در خودروها نیز گفت: رويكرد به سمت استفاده از گاز CNG فعلا عملا به شكلي متوقف شده، اما از سال 90 كارت هوشمند CNG نيز در كشور اجرايي مي‌شود كه بر اين اساس مشكلات سوخت تاكسي‌ها بر طرف خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.915 seconds.